Jak kupić meble w internecie?
Rynek w kraju wyrósł już dawno z wieku dziecięcego i etapu raczkowania, który po czasach PRL nastąpił w błyskawicznym zachwycie nad zmieniającą się rzeczywistością. Przestaliśmy kupować meble na zasadzie chwilowego impulsu. Polska jak mało który kraj w Europie szuka, sprawdza, porównuje przed zakupem upragnionego meble.
Bogata oferta w sklepach internetowych i stacjonarnych daje szerokie pole do popisu osobą, które chcą poznać wszelkie możliwe style i wariacje. Tanie meble w sklepie internetowym producenta to również dobra opcja.
WEBROOMING w sklepach meblowych
Kwitnie intensywnie WEBROOMING czyli poszukiwanie produktu w odmętach internetu, a następnie dokonanie finalizacji zakupu już w sklepie fizycznym. Internet pozwala na sprawdzenie i porównanie wielu parametrów w tym samym czasie oraz uzyskanie informacji od innych użytkowników o produkcie, ale również o opinii o samym producencie. Internet długo pamięta wszelkie elementy związane z rozwiązywaniem reklamacji czy dostawą, a użytkownicy często potrafią punkt po punkcie opisać sytuację z danym procesem sprzedaży. 90% kupujących przyznaje, że przed zakupem mebli sięga po opinie i komentarze na porównywarkach cenowych, mediach społecznościowych czy komentarzach pod meblami.
Jednak na samym końcu klient chce “dotknąć” produktu zanim go kupi.
SHOOWROMING w sklepach meblowych
Po drugiej stronie planety jest SHOOWROMING często postrzegany jako śmiertelne zagrożenie dla sklepów stacjonarnych. Klient przychodzi do sklepu z telefonem. Ogląda produkt, a następnie szuka jego najtańszej wersji w sieci. Często również zdarza się, że robi zdjęcie konkretnej komody w sklepie stacjonarnym, a następnie porównuje ceny i kupuje ją online, korzystając z atrakcyjniejszych ofert dostępnych w Internecie.
Siłą napędową takiego rozwiązania są dwa aspekty psychologiczne: głęboka i dominująca chęć świadomości, że produkt rzeczywiście spełni nasze wymagania. Kolejny to odczuwalny przymus, że nie tracimy kupując za drogo.
Osoby do 35 roku życia są skłonne bardziej do zakupu w internecie, gdy osoby po 35 roku życia są bardziej skłonne do zakupu w sklepie stacjonarnym gdy… przekona ich sprzedawca. Okazuje się, że element obsługi bezpośredniej klienta dalej ma znaczenie. Wykwalifikowana kadra potrafiąca radzić sobie z obiekcjami klienta może doprowadzić do podjęcia decyzji zakupu. Obsługa w sklepie stacjonarnym pozostaje mocnym atutem w rękach salonów.
Efekt synergii
Pewien efekt synergii dwóch powyższych efektów następuje kiedy sklep stacjonarny dysponuje równocześnie sklepem internetowym. Klienci wykorzystują oba systemy. Taki zintegrowany kanał sprzedaży jest efektowny pod warunkiem, że obsługa potrafi wykorzystać atuty obu systemów.
Jak kupić meble w internecie? Na to pytanie jest bardzo prosta odpowiedź: należy dostosować styl do swojego wymarzonego wnętrza i…poświęcić kilka godzin na szaleństwo oglądania:)
Zostaw odpowiedź